"No te conformes con uno". Crítica a la publicitat esclava del sistema.




En aquest anunci veiem com el títol, és a dir l'eslògan del producte és "No te conformes con uno", donant lloc així a un doble significat de l'anunci, ja que apareixen diversos pots de perfums, i a l'hora veiem dos homes envoltant a una dona amb una mirada de desig, mentre que la dona fa una carícia d'una manera sensual a un dels homes. És a dir, també podem entendre aquest eslògan com un "no et conformis tan sols amb un home", utilitzant així a dues persones com si fossin objectes, perfums en aquest cas, i traient valor a les persones que componen aquest anunci, mentre que promouen un sentiment d'ambició i de voler sempre més encara que no ho necessitis, és a dir, el consumisme innecessari.


Aquest anunci és un clar exemple de l'error que ha comès la publicitat en fer servir les persones com objectes, com simples productes. Anys enrere això acostumava a passar principalment amb el gènere femení, però sembla que la publicitat ha volgut fer un pas cap a la igualtat i usar també el gènere masculí com objectes i productes dels seus negocis. Potser no la igualtat que desitjàvem en aquest cas.


D'altra banda, trobem un gran nombre d'estereotips, com el color rosa, que predomina, i no és coincidència que sigui el color predominant i l'anunci vagi dirigit al gènere femení, en la publicitat res és coincidència. De la mateixa manera que el vestuari, el fet de fer servir faldilla per la dona i camisa i pantalons pels homes és un altre estereotip que demostra no haver superat encara el món de la publicitat.

Aquest tipus de publicitat demostra ser esclava de sistema capitalista, fomentant tots i cada un dels estereotips que promou, com el sexisme i una quantitat elevada de tcas, és a dir, l'únic impacte que causa la publicitat és un malbé a les persones i a la societat, impedint així un progrés sense pressions físiques i estereotipades.

Si la publicitat deixés de banda els estereotips i la utilització de les persones com a productes, la societat podria fer un canvi, ja que, com a societat, tan sols som un reflex de tot allò que veiem a les pantalles.


Comentarios

Entradas populares de este blog

Cultura amb el medi ambient

Anàlisi Spot

"T'IMAGINES..." spot publicitari